• Binnen Nederland

Je betaalt één keer verzendkosten ongeacht de hoeveelheid producten die je bestelt en we versturen met PostNL die ook op zaterdag bij je huis bezorgd of naar een afhaallocaie in de buurt brengt als je dat bij de bestelling kiest als bezorgoptie.

 

Standaard gelden onderstaande verzendkosten binnen Nederland:

Bestellingen tot €50,- bezorgd via My Parcel door PostNL: €4,95

Bestellingen boven €50,- worden in Nederland gratis bezorgd.

 

  • Buiten Nederland

De verzendkosten naar België en Duitsland bedragen:

€ 8,50 bij bestellingen tot € 60,-
gratis bij bestellingen boven € 60,- 

 

  • Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, dezelfde dag, volgende 1-2 dagen verzonden (directe betaling)
    Indien u uw aankoopbedrag via een directe betaling betaalt en op voorraad is, dan geven wij de bestelling dezelfde dag of de volgende 1-2 werkdagen mee aan de vervoerder en heeft u uw bestelling in principe in een paar dagen in huis. Als u uw bestelling voor 07.15 plaatst, kan dat het 1 dag levering voordeel opleveren omdat het verwerkingsproces bij ons om 7.30 aanvangt. Wanneer donderdag en vrijdag besteld wordt, kan het heel soms voorkomen dat uw bestelling maandags na het weekend verwerkt wordt en naar u toe gaat. Het kan zijn dat uw bestelling er bij de vervoerder langer over doet dan 1dag. In 98% van de gevallen wordt het echter wel de volgende dag na verzending bezorgd. Wanneer het artikel niet meer geleverd kan worden, nemen we nog dezelfde dag contact met u op om te kijken hoe we u verder kunnen helpen. Lukt dat niet, dan wordt nog dezelfde dag het geld van uw bestelling teruggestort op uw bankrekening. Voor het retourneren hebben we  zeer gunstige mogelijkheden. zo sturen we u gratis een ander artikel toe als u wilt ruilen. Onze retourregeling kunt u eventueel lezen op retourneren

 

  • Opgesplitste bestelling

    Wanneer u een bestelling plaatst met voorradige en niet-voorradige producten dan kan door ons besloten worden om uw bestelling in meerdere zendingen naar u op te sturen. Mochten wij hiertoe besluiten dan dragen wij de extra gemaakte verzendkosten.

 

  • Levertijd bij overboeking (indirecte betaling)
    Gelieve rekening te houden met 1 à 3 werkdagen overboekingstijd indien u uw aankoopbedrag betaalt met een vooruitbetaling. U ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail zodra www.outdoorextreme.nl uw betaling ontvangt. Uw bestelling wordt diezelfde dag dan nog verstuurd.

 

  • Bij elk product vindt u de actuele voorraadstatus van onze magazijnen. Er zijn ook producten die via partnerbedrijven worden verzonden, veelal is de levertijd dan een paar dagen langer. De levertijd is van toepassing na ontvangst van uw betaling. 

 

  • Bezorging op zaterdag
    Wij verzenden ook voor levering op zaterdag via onze vervoerder (PostNL) op adressen van particulieren op zaterdag bij u thuis of de door u gekozen afhaallocatie.

 

  • Bezorging is nog niet binnen
    Outdoorextreme.nl doet er alles aan om uw bestelling te verwerken en het zo snel mogelijk bij u af te leveren, maar het kan soms door omstandigheden wat langer kan duren dan gepland. De levertijd is afhankelijk van de door u gekozen betaalwijze, leveranciers en de vervoerder. U kunt inloggen in uw account om de productstatus te bekijken of u kunt kijken bij de verzendinformatie de  track & trace  link die u digitaal via de mail ontvangt als we uw bestelling naar u toezenden. 

 

  • Levertijd afhankelijk van betaalmethode en voorraadstatus
    De door u bestelde artikelen worden de volgende werkdagen verzonden indien u betaalt met een directe betaalmethode (tenzij anders aangegeven is bij het product).
  •                                                          
  • Ecologisch verzenden 

Om het milieu een beetje te beschermen ontvangt u uw bestelling in een nieuw, maar anonieme verpakking van stevig materiaal zonder opdruk, en een factuur die ook als retourformulier gebruikt kan worden in zwart wit. Het kleuren van papier is zeer milieu belastend en op deze manier dragen we een beetje bij aan een verminderde carbon footprint. Voor het gebruik van een retourlabel maken we dan ook gebruik van het digitale label van Postnl. Onze postverzender Myparcel levert het retourlabel mee in de verzendinformatie via de track&trace code. U ontvangt deze in de mail als de zending voor u wordt aangemeld bij Postnl. U kunt voor het retourneren dat label uitprinten en gebruiken voor een retourzending, u heeft dan korting op de retourkosten. Zo besparen we vele retourlabels die anders bij het oud papier terecht komen en draagt U ook bij aan een beter milieu.

                                                  

  • Betalingsmogelijkheden

U kunt uw bestellingen bij www.outdoorextreme.nl op verschillende manieren betalen zoals ideal en creditcard. Wij maken onderscheid tussen directe en indirecte betalingsmogelijkheden. Het verschil is dat bij een directe betalingsmogelijkheid uw bestelling direct uitgevoerd wordt (24 uurr verzending voor voorradige artikelen). Bij een indirecte betaling wordt deze uitgevoerd na het ontvangst van uw aankoopbedrag. 

Al uw gegevens worden beveiligd met SSL. Uw banknummer wordt maar eenmalig gebruikt voor betaling van uw order en niet verder opgeslagen. Outdoorextreme.nl  kan uw gegevens daarom nooit nog een tweede maal gebruiken. Voor al uw vragen over uw betalingen kunt u contact opnemen met Multisafepay onze betaalprovider (digitale bank). 

 

  • Uitleg Overboeking

Een een zakelijke overboeking (vooruitbetaling) per bank/giro betekent dat u, na het invoeren van uw bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren of d.m.v. een overschrijfformulier. Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee, maar duurt over het algemeen één tot drie werkdagen voor de verwerking bij de bank langer.

Hoe werkt een overboeking (per bank/giro)?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail. Hierin staan uw ordernummer en het rekeningnummer waarnaar u het bedrag moet overmaken. Aan de hand van deze bevestigingsmail kunt u uw betaling doen. 

 

  • Annuleren of wijzigen van betaling

Wilt u uw huidige betaling annuleren of wijzigen? Dan kunt u dat gemakkelijk regelen via uw account, een bestelling annuleren wanneer het productieproces al is ingezet niet meer mogelijk en wijzigingen alleen voordat het het productieproces gestart is. De productie vindt plaats tussen 08.00-16.00 uur ma/vr.

Het is mogelijk om een betalingswijze te wijzigen indien een bestelling nog niet betaald is. U kunt de betaling van een reeds betaalde bestelling annuleren indien uw bestelling nog niet is verzonden. Dit kunt u ook aangeven via uw account of u kunt contact opnemen met onze klantenservice. 

 

  • Retourbetalingen

Retourbetalingen vinden plaats binnen de wettelijke termijn van 14 dagen bij een directe betaling of een overboeking na een bevestiging van de annuleringsopdracht en/of ontvangst retour. In geval van een eenmalige machtiging duurt dit 57 dagen in verband met een wettelijke wachttijd van 56 dagen. 

 

  • Hoe werkt iDEAL?
  • Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen.
  • Klik op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank.
  • Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat.
  • U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling.
  • Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en www.outdoorextreme.nl wordt als webwinkelier geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

 

  • iDEAL is een onafhankelijke betalingspartner van de banken die op een veilige wijze de transactie tussen u en www.outdoorextreme.nl plaats laat vinden. Wanneer u uw bestelling afrondt, betaalt u via het officiële iDEAL scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie. Het verschuldigde bedrag zal van uw rekening naar www.outdoorextreme.nl overgemaakt worden.