U heeft recht op 30 dagen retourgarantie

Alle goederen kunnen binnen 30 dagen worden herroepen en aan ons worden geretourneerd. Het artikel dient nieuw, ongebruikt en in originele verpakking met de orginele labels en fabrikant informatie zoals boekjes etc ongeschonden en zonder nalatig gebruik in de verzenddoos te worden teruggestuurd.

Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?

U kunt eventueel artikelen op afspraak afleveren ma/vr tussen 9.00-15.00 aan onze retourbalie in Uithuizermeeden als u het langs wilt brengen maar op dit ,moment kan dat ivm covid19 maatregelen niet. U kunt uw retourzending eventueel via Myparcel/postNL verzenden en heeft u korting op de retourkosten als u voor Nederland de retourlink van Myparcel, het PostNL verzendbedrijf gebruikt. De E-mail van de track&trace code die u in de mail heeft ontvangen heeft en retourlink daarvoor. U betaald voor het retourneren dan geen € 7,25 via Postnl maar € 5,25 via Myparcel als u het retourlabel digitaal verwerkt en zelf uitprint. Als u het bedrag via de link met Ideal betaald voor uw retourzending via de link in de E-mail dan €5,25 en kunt u het retourlabel direct downloaden, uitprinten, op het pakket plakken en het pakket bij het postkantoor gewoon afgeven. Als u iets wilt ruilen of wilt annuleren kunt u dat aangeven op de bijgeleverde factuur (dat is het retour formulier) die u bij uw pakket hebt ontvangen. De factuur wordt als retourformulier gebruikt omdat alle gegevens van uw bestelling er op staan en een snelle verwerking door ons mogelijk maakt. Na ontvangst van uw retourzending gaan we er mee aan de slag. Voor het retourneren vanuit België zijn de retourkosten met het korting retourlabel van Myparcel €11,50 ipv. standaard €16,00. Voor andere landen dan Nederland België en Duitsland worden geen verzendkosten geretourneerd bijhet terugsturen van artikelen.

Als u nog een retourlabel wilt ontvangen om uw bestelling te retourneren via Myparcel/PostNL met korting, neemt u dan even contact op met de klantenservice. U ontvangt dan een nieuw retourlabel van Myparcel op uw opgegeven E-mail adres van uw bestelling zodat u dat eventueel kunt gebruiken.

Wilt u een vervangend artikel en/of ruilen?

Wij sturen u voor het ruilen voor een ander maat, kleur of ander artikel deze gratis naar u toe als u wilt voor Nederland. U kunt op de factuur/retourbon aangeven wat u wilt en het artikel van uw bestelling wat u niet wenst retour sturen en na ontvangst wordt het dan voor u zo snel mogelijk verwerkt. Als u ter vervanging van uw bestelling een nieuwe levering wilt omdat ruilen via het terugsturen via de post te lang duurt, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Het geld van uw teruggestuurde artikelen van die bestelling worden dan na ontvangst van de retourgoederen op uw bankrekening binnen een paar dagen maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op uw bankrekening. 

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Als u uw bestelling wilt retourneren en de totale bestelling wilt laten vervallen, krijgt u uw geld van uw bestelling inclusief de door uw betaalde verzendkosten van uw toegestuurde bestelling teruggestort op uw bankrekening voor Nederland. Voor het buitenland worden de verzendkosten niet vergoed. Zodra de retourzending door ons is geëvalueerd, wordt het restitutiebedrag aan u terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending inclusief de door u gemaakte verzendkosten van uw bestelling op uw bankrekening gestort worden. Wanneer u een deel van de totale bestelling wilt annuleren, dan wordt er gekeken naar het totaal van de bestelling en wordt het teruggestuurde artikel met u verrekend. Wanneer door uw gebruik waardevermindering is ontstaan, kan dat verrekend worden. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening die u niet kunt terugsturen: 

  • Artikelen die op uw verzoek zijn aangepast of speciaal zijn besteld.
  • Artikelen die in verband met hygiëne overweging niet retour genomen kunnen worden zoals: gezichtsmaskers/gasmaskers, gepast ondergoed, sokken, piercings, mondstukken, beauty artikelen en badkleding
  • Artikelen die in een blister verpakking zijn geleverd en door u zijn geopend zoals: gelzooltjes, gereedschap. cd's.
  • Artikelen die opblaasbaar zijn zoals zwembanden, bootjes en opblaas dieren
  • Artikelen die door onoordeelkundig gebruik stuk gaan zoals kampeerdouches
  • Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling gepast maar met alle labels etc er nog aan, ongeschonden, ongebruikt, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd met voldoende frankering.
Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt? 
 
Wanneer u een product retour stuurt wordt het in 99% dezelfde of de volgende werkdag verwerkt, wanneer er vragen zijn wordt er met u contact opgenomen. Binnen 1-3 werkdagen wordt meestal uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product maar dit gebeurt in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Om uw retourzending zo snel mogelijk te kunnen verwerken is het wel noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt om u snel te kunnen helpen. 
 
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
 
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag om het probleem op te lossen!   
 
Heeft u een retourbalie? 
 
Als u  uw producten wilt terugbrengen kan dat ivm corona tijdelijk niet meer op dit moment wilt u producten via de post terugsturen, dan kunt dat sturen naar:
 
Outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL UIthuizermeeden
 
Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.
 
Garantieperiode
Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn, neem dan gerust contact op. Wij zullen de garantie afhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantie zoals de leveranciers deze bieden. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit.
 
Er kan geen sprake zijn van garantie indien:
  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
 
Heeft u klachten over een product neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen contact op met de fabrikant en zorgen vervolgens voor de correcte afhandeling van de garantie. Voor het retourneren voor garantie en fouten van onze kant, dient u gebruik te maken van de retourlink van Myparcel die in uw trrack&trace code is meegestuurd met uw zending. We vergoeden voor het retourneren het bedrag van €4,75 als u daarvoor in aanmerking komt.
 
Algemene voorwaarden
 
Wanneer u een bestelling plaatst bij www.outdoorextreme.nl stemt u in met de (gebruikelijke) algemene voorwaarden.
 
Hoe dien ik een klacht in? 

Het kan zijn dat u een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen dat graag met u oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat u tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending naar u toe en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een mogelijkheid om te verbeteren. 

Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 14 dagen ontvangt u een reactie)
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
  • Wij nemen contact met u op om samen tot een oplossing te komen
  • Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
  • Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen 
     

Hoe kunt u een klacht indienen? 

Klantenservice www.outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL Uithuizermeeden
T | 0595-216944 
E | klantenservice@outdoorextreme.nl