U heeft recht op 30 dagen retourgarantie

U kunt bij ons gekochte goederen tot 30 dagen herroepen en aan ons retourneren. Het artikel dient nieuw, ongebruikt en in originele verpakking met de originele labels en fabrikant informatie zoals boekjes etc ongeschonden en zonder nalatig gebruik in de verzenddoos te worden teruggestuurd. U kunt op de factuur welke als retourformulier wordt gebruikt aangeven wat u graag wilt en meesturen, dat helpt om u sneller te kunnen helpen.

 

Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?

U kunt uw retourzending eventueel via postNL terug zenden. Stuurt u via Myparcel/postNL  via de link in de verzendinformatie retour, heeft u korting op de retourkosten als u voor Nederland de retourlink van Myparcel, het PostNL verzendbedrijf gebruikt die in de mail van de track&trace code aanwezig is. De E-mail van de track&trace code die u in de mail heeft ontvangen heeft en retourlink daarvoor. U betaald voor het retourneren dan geen € 6,95 via Postnl maar € 5,95 via Myparcel. Als u het bedrag via de link met Ideal betaald voor uw retourzending via de link in de E-mail dan €5,95 en kunt u het retourlabel direct via Myparcel/postNL downloaden, uitprinten, op het pakket plakken en het pakket bij het postkantoor gewoon afgeven. Als u iets wilt ruilen of wilt annuleren kunt u dat aangeven op de bijgeleverde factuur (dat is het retour formulier) die u bij uw pakket hebt ontvangen. De factuur wordt als retourformulier gebruikt omdat alle gegevens van uw bestelling er op staan en een snelle verwerking door ons mogelijk maakt. Na ontvangst van uw retourzending gaan we er mee aan de slag. Voor het retourneren vanuit België zijn de retourkosten met het korting retourlabel van Myparcel €11,50 ipv. standaard €16,00. Voor andere landen dan Nederland België en Duitsland worden geen verzendkosten geretourneerd bijhet terugsturen van artikelen.

Als u nog een retourlabel wilt ontvangen om uw bestelling te retourneren via Myparcel/PostNL met korting, neemt u dan even contact op met de klantenservice. U ontvangt dan een nieuw retourlabel van Myparcel op uw opgegeven E-mail adres van uw bestelling zodat u dat eventueel kunt gebruiken.

 

Wilt u een vervangend artikel en/of ruilen?

U kunt 1 keer een maat ruilen conform de retour regeling. Wij sturen u voor het ruilen voor een ander maat, kleur of ander artikel deze gratis naar u toe als u wilt voor Nederland, België en Duitsland. U kunt op de factuur/retourbon aangeven wat u wilt en het artikel van uw bestelling wat u niet wenst retour sturen en na ontvangst wordt het dan voor u zo snel mogelijk verwerkt. Als u ter vervanging van uw bestelling een nieuwe levering wilt omdat ruilen via het terugsturen via de post te lang duurt, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Het geld van uw teruggestuurde artikelen van die bestelling wordt dan na ontvangst van de retourgoederen op uw bankrekening binnen een paar dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op uw bankrekening. Is een artikel verkeerd geleverd, heel vervelend natuurlijk, dat lossen we graag voor u op. Neemt u vooraf dat u iets terugstuurt contact op met de klantenservice zodat we u kunnen helpen met een retourlabel. Als u de informatie van wat u heeft ontvangen en afbeeldingen meestuurt in uw mail, dan helpt dat het proces te versnellen.

 

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Als u uw bestelling wilt retourneren en de totale bestelling wilt laten vervallen, krijgt u uw geld van uw bestelling inclusief de door uw betaalde verzendkosten van uw toegestuurde bestelling teruggestort op uw bankrekening voor Nederland. Zodra de retourzending door ons is geëvalueerd, wordt het restitutiebedrag aan u terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending inclusief de door u gemaakte verzendkosten van uw bestelling op uw bankrekening gestort worden. Wanneer u een deel van de totale bestelling wilt annuleren, dan wordt er gekeken naar het totaal van de bestelling en wordt het teruggestuurde artikel met u verrekend. Wanneer door uw gebruik waardevermindering is ontstaan, kan dat verrekend worden. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Speciale bestelling met of zonder korting kan niet geretourneerd worden

Als een bestelling speciaal besteld is met een grotere hoeveelheid van meer dezelfde artikelen, eventueel op verzoek van de klant, kan deze niet geretourneerd worden. De Norm is meer dan 5 artikelen van hetzelfde artikel.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening die u niet kunt terugsturen: 

  • Artikelen die op uw verzoek zijn aangepast.
  • Artikelen die in verband met hygiëne overweging niet retour genomen kunnen worden zoals: gezichtsmaskers/gasmaskers, gepast ondergoed, sokken, piercings, mondstukken, beauty artikelen en badkleding
  • Artikelen die in een blister verpakking zijn geleverd en door u zijn geopend zoals: gelzooltjes, gereedschap. cd's.
  • Artikelen zoals accu's voor airsoft en batterijen
  • Artikelen die opblaasbaar zijn zoals zwembanden, bootjes en opblaas dieren
  • Artikelen die door onoordeelkundig gebruik stuk gaan zoals kampeerdouches
  • Artikelen die gewassen of behandeld zijn
  • Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling gepast maar met alle labels etc er nog aan, ongeschonden, ongebruikt, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd met voldoende frankering.
  • Artikelen die speciaal besteld zijn en wel of geen korting hebben.

 

Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt? 
 
Wanneer u een product retour stuurt wordt het ma ontvangst in 99% dezelfde of de volgende 2 werkdagen verwerkt, wanneer er vragen zijn wordt er met u contact opgenomen. Binnen 1-3 werkdagen wordt meestal uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product maar dit gebeurt in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Om uw retourzending zo snel mogelijk te kunnen verwerken is het wel noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt om u snel te kunnen helpen.
 
 
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
 
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag om het probleem op te lossen!   
 
Heeft u een retourbalie? 
 
Als u  uw producten wilt terugbrengen kan dat ivm corona tijdelijk niet meer op dit moment wilt u producten via de post terugsturen, dan kunt dat sturen naar:
 
Outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL UIthuizermeeden
 
Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.
 
Garantieperiode
Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn, neem dan gerust contact op. Wij zullen de garantie afhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantie zoals de leveranciers deze bieden. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit.
 
Er kan geen sprake zijn van garantie indien:
  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
 
Heeft u klachten over een product neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen contact op met de fabrikant en zorgen vervolgens voor de correcte afhandeling van de garantie. Voor het retourneren voor garantie en fouten van onze kant, dient u gebruik te maken van de retourlink van Myparcel die in uw trrack&trace code is meegestuurd met uw zending. We vergoeden voor het retourneren het bedrag als u daarvoor in aanmerking komt.
 
Algemene voorwaarden
 
Wanneer u een bestelling plaatst bij www.outdoorextreme.nl stemt u in met de (gebruikelijke) algemene voorwaarden.
 
Hoe dien ik een klacht in? 

Het kan zijn dat u een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen dat graag met u oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat u tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending naar u toe en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een mogelijkheid om te verbeteren. 

 

Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 14 dagen ontvangt u een reactie)
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
  • Wij nemen contact met u op om samen tot een oplossing te komen
  • Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
  • Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen 
     

Hoe kunt u een klacht indienen? 

Klantenservice www.outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL Uithuizermeeden
T | 0595-216944 
E | klantenservice@outdoorextreme.nl