CheckSnelle levering CheckGratis bezorgen vanaf € 50,- CheckRuim assortiment Check30 dagen retourgarantie CheckNiet goed geld terug
Winkelwagen - € 0,00

U hebt niets in uw winkelwagen.

 

U heeft recht op 30 dagen retourgarantie

Alle goederen kunnen binnen 30 dagen worden herroepen en aan ons worden geretourneerd. Het artikel dient nieuw en in originele verpakking met de orginele labels ongeschonden en zonder nalatig gebruik te worden teruggestuurd.

U wilt iets ruilen? Dat kan en is bij ons geen probleem

We begrijpen dat als iets niet past, u graag een andere maat wilt ontvangen en dat is geen probleem, als u iets wilt ruilen kan dat natuurlijk. We gebruiken de meegeleverde factuur als retourformulier waarop u kunt aangeven wat u wilt en u kunt mee terugsturen. U kunt met een korting voor een retourlabel via Myparcel het terugsturen en het artikel ruilen, wij sturen u dan gratis weer een andere maat, kleur of artikel toe.

Hoe werkt het terugsturen?

U kunt artikelen eventueel op afspraak afleveren aan onze retourbalie bij ons magazijn aan de Hoofdstraat 230 in Uithuizen. Wilt u het met de post verzenden kan dat natuurlijk en kunt u gebruik maken van korting op de retourkosten als u voor Nederland de retourlink van Myparcel, een onderdeel van PostNL U kunt daarvoor het retourlabel welke u in uw E-mail als verzendinformatie voor de track&trace code heeft ontvangen gebruiken toen uw bestelling naar u toe is verzonden.

Welke korting op de retourkosten?

U betaald voor het retourneren geen € 6,95 via Postnl maar € 4,95 via Myparcel als u het digitaal retourlabel gebruikt. Als u het bedrag via de link met Ideal betaald die in de verzendinformatie aanwezig is, kunt u het retourlabel aanklikken en via Myparcel na betaling het retourlabel downloaden en uitprinten. Voor het retourneren vanuit België zijn de retourkosten met het korting retourlabel van Myparcel €11,50 ipv. standaard €16,00 en Duitsland €13,00.

Een nieuw retourlabel in de mail ontvangen? Ook dat is geen probleem, neemt u even contact met ons op

Als u nog een retourlabel wilt ontvangen om uw bestelling te retourneren, neemt u dan even contact op met de klantenservice zodat we u kunnen helpen. U ontvangt dan een nieuw retourlabel van Myparcel op uw opgegeven E-mail adres zodat u dat eventueel kunt gebruiken.

Hoe stuur ik het terug via het postkantoor?

U kunt het retourlabel op het pakket plakken en het pakket bij het postkantoor gewoon afgeven, u hoeft ook niet in de rij te wachten, alles is dan al geregeld.

Ik wil iets annuleren, kan dat? jazeker, u kunt een deel of uw gehele bestelling annuleren als u wilt

Als u iets wilt annuleren kunt u dat ook aangeven op de bijgeleverde factuur die u bij uw pakket hebt ontvangen. Na ontvangst van uw retourzending gaan we er mee aan de slag en wordt het door u geannuleerde artikel of bestelling na controle weer aan u terugbetaald. 

Wilt u een vervangend artikel en/of ruilen via een nieuwe bestelling? Dat kan ook

U kunt het artikel van uw bestelling wat u niet wenst retour sturen. Als u ter vervanging van uw bestelling een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur of maat , dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Het geld van uw vorige bestelling wordt dan na ontvangst van de retourgoederen op uw bankrekening binnen 14 dagen teruggestort en eventueel betaalde verzendkosten worden van de nieuwe bestelling wordt dan ook teruggestort, immers is de bestelling onderdeel van de retourregeling. Belangrijk is dat wel op de factuur die u terugstuurt te vermelden met het ordernummer van uw nieuwe bestelling zodat we u daarmee kunnen helpen, anders mist u uw voordeel.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Als u een deel van uw bestelling wilt annuleren ontvangt u het geld van het geannuleerde artikel na controle weer op uw bankrekening. Wilt u uw gehele bestelling retourneren en laten vervallen, krijgt u uw geld van uw bestelling inclusief de door uw betaalde verzendkosten van uw toegestuurde bestelling teruggestort op uw bankrekening. Zodra de retourzending door ons is geëvalueerd, wordt het restitutiebedrag aan u terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal meestal binnen 4 werkdagen weer op uw bankrekening staan maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending. Wanneer door uw gebruik waardevermindering van een artikel is ontstaan, kan dat met u verrekend worden. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening: 

  • Retourzendingen gelden niet voor artikelen die op uw verzoek zijn aangepast of speciaal zijn besteld.
  • Artikelen die in verband met hygiëne overweging niet retour genomen kunnen worden zoals: gepast ondergoed, sokken, piercings, mondstukken, beauty artikelen en badkleding
  • Artikelen die in een blister verpakking zijn geleverd en door u zijn geopend zoals: gelzooltjes, gereedschap. cd's.
  • Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien redelijkerwijs mogelijk - ongeschonden, ongebruikt, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd met voldoende frankering.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt? 
 
Wanneer u een product retour stuurt wordt het in 99% dezelfde of de volgende werkdag verwerkt, wanneer er vragen zijn wordt er met u contact opgenomen. Binnen 1-3 werkdagen wordt meestal uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product maar dit gebeurt in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Om uw retourzending zo snel mogelijk te kunnen verwerken is het wel noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt om u snel te kunnen helpen. 
 
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
 
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag om het probleem op te lossen!   
 
Heeft u een retourbalie? 
 
Als u  uw producten wilt terugbrengen of retourneren bij onze retourbalie in Uithuizermeeden kan dat natuurlijk. U kunt hiervoor hiervoor een afspraak maken met onze klantenservice. Wilt u producten via de post terugsturen, dan kunt dat sturen naar:
 
Outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL UIthuizermeeden
 
Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.
 
Garantieperiode
Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn, neem dan gerust contact op. Wij zullen de garantie afhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantie zoals de leveranciers deze bieden. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit.
 
Er kan geen sprake zijn van garantie indien:
  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
 
Heeft u klachten over een product neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij nemen contact op met de fabrikant en zorgen vervolgens voor de correcte afhandeling van de garantie. Voor het retourneren voor garantie en fouten van onze kant, dient u gebruik te maken van de retourlink van Myparcel die in uw trrack&trace code is meegestuurd met uw zending. We vergoeden voor het retourneren het bedrag van €4,95 als u daarvoor in aanmerking komt.
 
Algemene voorwaarden
 
Wanneer u een bestelling plaatst bij www.outdoorextreme.nl stemt u in met de (gebruikelijke) algemene voorwaarden.
 
Hoe dien ik een klacht in? 

Het kan zijn dat u een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen dat graag met u oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat u tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending naar u toe en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een mogelijkheid om te verbeteren. 

Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 14 dagen ontvangt u een reactie)
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
  • Wij nemen contact met u op om samen tot een oplossing te komen
  • Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
  • Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen 
     

Hoe kunt u een klacht indienen? 

Klantenservice www.outdoorextreme.nl
Hoofdstraat 230
9982AL Uithuizermeeden
T | 0595-216944 
E | klantenservice@outdoorextreme.nl