CheckSnelle levering CheckGratis bezorgen vanaf € 50,- CheckRuim assortiment Check30 dagen retourgarantie CheckNiet goed geld terug
Winkelwagen - € 0,00

U hebt niets in uw winkelwagen.

Terug naar vorige pagina

5 redenen waarom wandelen goed voor je is

5 redenen waarom wandelen goed voor je is

Eigenlijk iedereen weet wel dat wandelen gezond is. Maar toch trekken veel mensen niet de wandelschoenen aan om op pad te gaan. Je zal de smoesjes waarschijnlijk vaak genoeg gehoord hebben (of zelf gebruikt!): ‘ik ben moe’, ‘ik heb de hele dag gewerkt’, ‘het regent’ en ga zo maar door. Maar niet wandelen is een gemiste kans! Want behalve dat je in beweging blijft, doet wandelen nog veel meer voor je lichaam. Wij weten het zeker: zodra jij gelezen hebt wat, pak je meteen je wandelschoenen uit de kast!

Doe stress de deur uit

Het drukke leven op kantoor, een gespannen thuissituatie of financiële problemen. Dit zijn slechts een aantal oorzaken van stress. Niet echt fijn voor jezelf of voor je omgeving. Onderzoek van de Amerikaanse variant van het Gezondheidscentrum toonde aan studenten die elke dag even gingen wandelen een lager stress-level hadden dan leeftijdsgenoten die op de bank bleven liggen.

Weg met calorieën

Het voordeel dat het meeste voor de hand ligt: door te wandelen verbrand je calorieën. Dus door te wandelen kun je op je lijn letten, bouw je spieren op én breek je vetten op (houd er wel rekening mee dat ook gezonde voeding hieraan bijdraagt, een half uurtje wandelen per dag helpt niet tegen jezelf volproppen met vette troep).

Beter slapen

Even een stukje wandelen voordat je gaat slapen vergroot de kans op een supertuk! Omdat je even wat frisse lucht (dus extra zuurstof) binnenkrijgt, je je ontspant en niet naar een scherm blijft staren, neemt de ontspanning in je lichaam toe en kun je beter slapen. En als je beter geslapen hebt verminder je de kans op een ochtendhumeur: zo heeft je partner er ook nog wat aan!

Betere spijsvertering

Ken je dat gevoel? Dat het na het eten lijkt of je ontploft? Ook dan helpt een wandeling! Een lekkere wandeling na het eten verbetert je spijvertering wat zorgt voor een minder opgeblazen gevoel in de buik. Dat willen we toch allemaal!

Nog veel meer voordelen

En wandelen kent nog meer voordelen. Zo zorgt wandelen voor een lagere bloeddruk en cholesterolgehalte, vermindering van de kans op hartaanvallen, vergroot wandelen de creativiteit én de zin in seks. Do we need to say more? Dus bind die wandelschoenen onder, zoek een leuke route en ga naar buiten: het is de moeite waard!